Картон як еко-стиль життя та бізнес

 
«Робимо те, що вважаємо за потрібне, а потім шукаємо однодумців», – почула я від представників молодої амбітної команди, яка розвиває проект «Юджин Картон». Унікальність їх підходу в тому, що новий бізнес орієнтується не на існуючу зараз кон
юктуру ринку, а на власний ціннісний підхід. До того ж, у київської команди далекоглядні переспективи, бо європейські тенденції   за розвитком креативних індустрій. 

Кураторка проекту пані Олена Суржикова каже, що досить рідко використовує записники та папірці для заміток. Все, що необхідно для роботи, вона набирає в електронному вигляді, а інформацію про оперативні плани та зустрічі часом помічає маркером прямо на робочій поверхні свого картонного столу. «От бачите – наша зустріч запланована на 12 годин. Я записала інформацію маркером на столі, потім це можна витерти звичайною губкою. Поверхня покрита воском або заламіновна. Не боїться навіть розлитої кави», – каже хазяйка, хоча додає, що для брейку з клієнтами є окремий кавовий столик. 

 

 
 Робоче місце Олени Cуржикової дозволяє робить помітки прямо на столі

Легкість буття

Це дуже незвичний офіс – тут майже все зроблено з картону: меблі, зразки дитячих іграшок та креативної сувенірної продукції, навіть елементи дизайнерського оформлення стін. У кутку – дракон Гоша з триметровим розмахом своїх паперових крил. Він існує поки в одному екземплярі та представляє технологічні та конструкторські можливості кампанії на численних виставках та подіях.

 


Дизайнерські розробки тестуються прямо на робочому місті. Офіс, у якому не нудно

Запит на такі екологічні легкі вироби є, кажуть маркетологи. Бо папір має якості, що роблять його необхідним для нас впродовж вже двох тисячоліть. Теплий, легкий, безпечний, екологічний – він приймає будь-яку форму.


 


Так несподівано матеріал для упаковки стає прикметою креативного оформлення стендів багатьох міжнародних виставок. І не тільки екологічного спрямування. Трендом життя сучасної людини стає відмова від накопичення матеріальних речей – предметів побуту, меблів або іграшок довгострокового використання, які зберігаються протягом кількох поколінь, а потім ідуть на звалище, втрачаючи актуальність.

Цінності і бізнес

Як виглядає звичайний шлях розвитку підприємства? Спеціалісти пояснюють, що спочатку вивчають наявний ринок, обирають загальний напрям, потім вирішується, чим і як займатися. А вже потім реєструється підприємство. Далі бізнесова діяльність корегується в залежності від ринкової кон’юнктури. Але це стандартний підхід. У випадку з «Юджин Картон» все інакше.

 

Український проект «Юджин Картон» починається досить незвично, як для бізнесу в нашій країні: «з цінностей, на які згоден витрачати час життя»

 

У команді впевнені, що цей шлях більш стратегічний і виважений, але і важчий. На першому етапі формується ідея проекту та цінності, заради яких він створюється.

 


 

Цінності представлено в простих і зрозумілих постулатах, сформульованих «ЮК»:

  • Природна краса та доцільність – це найкращій вчитель для людини. Всі конструктивні рішення, що створені природою, можна брати як зразок.
  • Життя – це великий дар і відповідальність людини в тому, щоб не шкодити природі. Картон – безпечний матеріал для екологічних виробів. Це продукт повторного використання, и вироби з нього також придатні для подальшого рециклінгу.
  • Свобода – право кожної людини. Легкість картонних виробів, їх розумна вартість і мобільність звільняють людину від надмірної влади речей.
  • Інновації змінюють світ на краще. Що більше в світі щасливих людей, то кращій цей світ. Картон, як матеріал, дозволяє експериментувати та придумувати нові інноваційні напрями.

Спочатку бренд, а потім реєстрація

Після формування цінностей та розробки проектного бренду для проекту «Юджин Картон» настав важливий етап пошуку однодумців. Формування дієвої команди продовжується і досі. Паралельно іде реалізація бренду у вигляді конкретних виробів.

 
Всі вироби можна заказати за  електронним чи друкованим каталогом

Під час так званих експериментальних продажів на виставках команда перевіряє, чи мають вироби, що несуть ідею проекту, цінність для інших людей. Чи будуть вони купувати таку продукцію? Яка аудиторія зацікавилася, хто ці люди та що саме з запропонованого найбільш сподобалося покупцеві? На основі аналізу даних вже ведеться подальше бізнес-планування.

Отже бренд вже існує, є команда, а зараз іде формування організаційної структури та реєстрація підприємства та прийому постійних робітників. 


«Ми робимо те, що вважаємо за потрібне, а потім шукаємо людей, для яких це теж важливо», – підтверджують у кампанії

 

Команда та напрями проекту

За словами керівників, команда об'єднує людей, які відчувають і розуміють глибинний зв'язок людини з природою. Зараз це 15 досвідчених, дуже креативних та працездатних працівників. З розвитком проекту команда поповнюється новими членами.

 


 Головний конструктор тестує  моделі першим: іграшки та меблі мають бути зручними та надійними

 Три основні напрями проекту виробів з екологічного картону:

- меблi для дорослих та дiтей
- іграшки - конструктори
- стильнi сувенiри та подарунки

Щодо виробничих потужностей, то крім власних, проект співпрацює з надійними підрядниками, а також вивчає нових потенційних партнерів. Картон поступає від українських виробників з усіма належними сертифікатами. Партнерів та покупців команда знаходить на виставках, в інтернеті, допомагають соціальні мережі.

«Зараз уже почало роботу «сарафанне радіо». Наші покупці розповідають про нас своїм знайомим. Так, постійні замовники вже є, але про стабільність говорити ще зарано», - підсумовують члени команди. 

 

Підготувала Лариса Білозерова