Пояснення про  механізм регулювання вуглецевих кордонів від Єврокомісії: запитання та відповіді

Повернутися в розділ Зелена свідомість
Поділитися з друзями -

 

Чому Комісія пропонує механізм регулювання вуглецевого кордону?

 

ЄС знаходиться на передовій міжнародних зусиль щодо боротьби зі зміною клімату. Європейський зелений курс визначає чіткий шлях до реалізації амбіційної мети ЄС щодо зменшення викидів вуглецю на 55% порівняно з рівнем 1990 року до 2030 року та перетворення кліматично нейтрального континенту до 2050 року.

 

Пакет від липня 2021 року на підтримку кліматичних цілей ЄС є невід'ємною частиною нашої стратегії досягнення цього і надалі закріпить репутацію ЄС як світового лідера в галузі клімату. Як частина цих зусиль, Механізм регулювання вуглецевого кордону (CBAM) є кліматичним заходом, який повинен запобігти ризику витоків вуглецю та підтримати посилення амбіцій ЄС щодо пом'якшення клімату, забезпечуючи при цьому сумісність зі СОТ.

 

Зміна клімату - глобальна проблема, яка потребує глобальних рішень. Оскільки ми піднімаємо власні амбіції щодо клімату, а в країнах, що не входять до ЄС, переважає менш сувора екологічна та кліматична політика, існує великий ризик так званого «витоку вуглецю» - тобто компанії, що базуються в ЄС, можуть перемістити вуглецемісне виробництво за кордон, Перевага слабких стандартів, або продукти ЄС можуть бути замінені більш вуглецевим імпортом. Такі витоки вуглецю можуть перенести викиди за межі Європи і, отже, серйозно підірвати зусилля ЄС та глобального клімату. CBAM зрівняє ціни на вуглець між вітчизняними продуктами та імпортом та забезпечить, щоб кліматичні цілі ЄС не підривалися шляхом переселення виробництва до країн з менш амбіційною політикою.

 

Що таке механізм регулювання кордону вуглецю?

 

Система CBAM, розроблена відповідно до правил Світової організації торгівлі (СОТ) та інших міжнародних зобов’язань ЄС, працюватиме наступним чином: імпортери ЄС купуватимуть вуглецеві сертифікати, що відповідають ціні вуглецю, яка була б сплачена, якби товари вироблялись згідно правила ціноутворення на вуглець в ЄС. І навпаки, як тільки виробник, що не входить до ЄС, може показати, що він вже заплатив ціну за вуглець, який використовується у виробництві імпортованих товарів у третій країні, відповідна вартість може бути повністю вирахувана для імпортера з ЄС. CBAM допоможе зменшити ризик витоків вуглецю, заохочуючи виробників у країнах, що не входять до ЄС, екологізувати свої виробничі процеси.

 

Механізми регулювання кордону вуглецю вже діють в деяких регіонах світу, таких як Каліфорнія, де коригування застосовується до певного імпорту електроенергії. Ряд країн, таких як Канада та Японія, планують подібні ініціативи. Крім того, нещодавно МВФ та ОЕСР провели роботу з вивчення того, як такі заходи можуть підтримати міжнародні зусилля щодо скорочення викидів парникових газів. У комюніке за результатами їх засідання 9-10 липня 2021 року міністри фінансів G20 також згадали про необхідність більш тісної міжнародної координації щодо використання механізмів ціноутворення на вуглець.

 

Для забезпечення бізнесу та інших країн юридичної впевненості та стабільності Механізм регулювання вуглецевого кордону буде поступово поступово застосовуватись лише до вибраної кількості товарів з високим ризиком витоків вуглецю: заліза та сталі, цементу, добрив, алюмінію та виробництво електроенергії. Починаючи з 2023 року для цих товарів застосовуватиметься система звітності з метою сприяти безперебійному впровадженню та сприяти діалогу з третіми країнами, а імпортери почнуть виплачувати фінансову корекцію в 2026 році.

 

Нарешті, як потенційний власний ресурс ЄС, доходи від CBAM вносять внески до бюджету ЄС, як це визначено в Міжінституційній угоді про бюджет та власні ресурси в грудні 2020 року.

 

Як проблема витоків вуглецю вже розглядається системою торгівлі викидами?

 

Система торгівлі викидами (СТВ або ETS) ЄС є першою у світі міжнародною схемою торгівлі викидами та провідною політикою ЄС щодо боротьби зі зміною клімату. Він встановлює обмеження кількості викидів парникових газів, які можуть виділятися з промислових установок у певних секторах. Квоти потрібно купувати на торговому ринку ETS, хоча певна кількість безкоштовних квот розподіляється для запобігання витоку вуглецю. Ця система ефективно впливає на ризик витоків, але також зменшує стимул інвестувати у екологічне виробництво в країні та за кордоном. CBAM поступово стане альтернативою цьому. Однак згідно з новою пропозицією Комісії щодо переглянутої СТВ, кількість безкоштовних квот для всіх секторів з часом зменшиться, щоб СТВ мала максимальний вплив на виконання наших амбіційних кліматичних цілей. Крім того, для секторів CBAM безкоштовні квоти будуть поступово припинятися з 2026 року.

 

На доповнення до ETS, CBAM буде базуватися на системі сертифікатів для покриття вбудованих викидів у продукти, які згодом імпортуються до ЄС. CBAM відходить від ETS у деяких обмежених областях, при цьому це не вважається «обмеженням».

Джерело

ТЕХНІЧНИЙ ПАРТНЕР ПРОЕКТУ

Skachgroup - розробка і супровід інтернет-проектів