У пост-релізі Української вітроенергетичної асоціації (УВЕА) зазначено:
«Представники сектора відновлюваної енергетики вітали розробку законопроекту, спрямованого на виконання зобов'язань України за Договором про заснування Енергетичного Співтовариства та Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, частиною яких є імплементація положень Третього енергетичного пакета в українське законодавство. У той же час учасники зустрічі висловили серйозну стурбованість у зв'язку з деякими положеннями, запропонованими авторами законопроекту, які суттєво впливають на розвиток сектору відновлюваної енергетики, і призведуть до його, якщо не повної зупинки, то до тривалої стагнації. Зокрема, мова йде про введення штрафних санкцій на виробників електроенергії за рахунок відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) за так звані «небаланси».
Повна відповідальність виробників електроенергії за рахунок енергії вітру за спричинені небаланси електроенергії в умовах, коли частка вітроенергетики в національному виробництві електроенергії становить всього 0,62%, що істотно нижче рівня, досягнутого в країнах Євросоюзу, порушує прийнятий у світі принцип пропорційності. У зв'язку з цим, ринкові правила щодо інтеграції вітроенергетичної технології в енергосистему повинні враховувати той факт, що вітроенергетика України, як і весь сектор відновлюваної енергетики, знаходиться все ще на початковому етапі свого розвитку. Установка енергетичних технологій, які лише розвиваються, надто вимогливих умов по балансуванню електроенергії демонструє дискримінаційний підхід до екологічно чистої енергетики. Більш того, дане положення Законопроекту суперечить чинному Закону України № 514-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення конкурентних умов виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії» від 4 червня 2015 року.
Всі учасники зустрічі погодилися з тим фактом, що прогнозувати погодинне вироблення електроенергії на ВЕС за допомогою сучасних методів прогнозування технічно можливо, однак в Україні така система збору і обробки метеорологічних даних відсутня. Її створення - це досить дорогий і довготривалий процес, і в більшості випадків в ЄС це робиться не на рівні ВЕС, а в узагальненому вигляді через спеціальних укладачів, що узагальнюють такі прогнозні дані.
Для уникнення неправомірних штрафів, торгівля електроенергією, виробленою за рахунок енергії вітру, повинна бути максимально наближена у тимчасовому аспекті до «реального часу». Продаж електроенергії, виробленої за рахунок вітру, доцільніше проводити на внутрішньодобовому ринку, як це робиться в країнах-членах ЄС.
Представники Міненерговугілля наголосили, що з розумінням ставляться до ситуації, що склалася в країні навколо виробництва «зеленої» енергії, і до почутої в ході проведення круглого столу аргументації з боку ринку відновлюваної енергетики. Виробникам електроенергії за рахунок ВДЕ було запропоновано підготувати єдину позицію для подальших консультацій щодо визначення адекватного рівня відповідальності за небаланси, подальшого розвитку прогнозування, впровадження нових технологій з маневрування потужностями тощо.
На даний момент виробники електроенергії за рахунок ВДЕ готують письмові пропозиції щодо внесення змін до тексту запропонованого законопроекту «Про ринок електричної енергії України». Звичайно ж, якби учасники ринку відновлюваної енергетики України були б залучені до підготовки Законопроекту ще на початковому етапі, багато питань було б вже вирішено».
Українська вітроенергетична асоціація uwea.com.ua