
«Зелений камуфляж», передвиборча гонка і еко-маркетинг: ризики та ознаки
Публікацію з такою назвою розмістила в ФБ Анна Радченко-Дурнєва, керівник консалтингової компанії Apercon Consulting group. Після виступу на цю тему в медіа, до експертки звернулися підписники з проханням розповісти про актуальну тему екологічного маркетингу і підводні камені цієї сфери. Наводимо її пояснення та поради.
Тренд на ECO отримав найвищу популярність у суспільстві кілька років тому і все активніше використовується недоброякісними кандидатами на місцевих виборах і компаніями-забруднювачами для отримання підтримки суспільства і голосів на виборах.
Що таке «зелений камуфляж»? Він же greenwashing - «зелене відбілювання» - це техніки рекламних і маркетингових маніпуляцій, завдання яких уявити кандидата або бренд соціально залученим, відповідальним або створити ілюзію турботи про навколишнє середовище.
Завдання зеленого камуфляжу в бізнесі:
- підвищення лояльності екологічно активної аудиторії до бренду;
попадання в хайпових продуктів або послуг; - розширення можливостей для співпраці і рекламних активностей шляхом використання екотематики;
капіталізація бізнесу внаслідок задоволення попиту на екологічні товари або послуги; - отримання преференцій з боку влади і муніципального сектору;
- створення сприятливих умов для кредитування міжнародними інститутами, такими як ЄБРР (мова йде про створення фіктивних публічних нефінансових звітів про КСВ).
Завдання «зеленого камуфляжу» в передвиборчих активностях партій і кандидатів:
- отримання електорального поля Еко-залученої аудиторії;
- створення інформаційних приводів для комунікації з представниками бізнесу та влади;
- маніпуляція громадською думкою для створення позитивного іміджу.
Як розпізнати «зелений камуфляж»?
- Перевіряти історію реально реалізованих соціальних проєктів і інтересів кандидата (які законопроєкти він подав, в яких комітетах працює і що є основним предметом його публічних виступів);
- перевіряти соціальний нетворкінг (мережа контактів, партнерів, які знаходяться в партнерстві, чи є серед них ті, яким ви довіряєте);
- цікавитися історією реальних дій і результатів кандидата в екосфері;
- цікавитися історією реально працюючих або запущених проєктів;
- цікавитися терміном давності і продовженням Еко-активностей кандидата або бізнесу (пости, проєкти, слухання, комітети, громадські запити, круглі столи та інші);
- звертати увагу на думку авторитетних профільних джерел (екоасоціації, експерти, екологи, профільні союзи, екологічні компанії).
Найбільш популярні, хайпові теми-маркери в концепції «зелений камуфляж»:
- часте вживання приставки «Еко» в рекламі товару, послуги, кандидата, партії;
- тема сортування відходів;
- тема забруднення океанів і всієї планети
- тема зміни державних чиновників;
- тема будівництва сміттєпереробних заводів;
- тема зупинки промислових підприємств.
Ми не зможемо позбутися маніпуляцій в один день Але в наших силах не дати ввести себе в оману і уберегти своїх близьких від кроку назустріч чергового популізму і обману. Пам'ятайте, що поки популісти міркують, експерти роблять.
Перевіряйте репутацію тих, за кого Ви голосуєте і з ким сідаєте за один стіл.
Усім добра! Будемо робити Україну чистішою разом!
Stay tuned»
Фото зі сторінки ФБ Анни Радченко